Wat biedt de scouting ??

Wat biedt scouting Andromeda Franeker

Welpen

De kinderen van 7 tot en met 11 jaar spelen in de jungle. Samen met de figuren uit Jungleboek beleven ze de spannendste avonturen. Bij het spelen aan de hand van een thema gebruiken de welpen hun fantasie en dit draagt bij aan de ontwikkeling van kinderen. Dit alles gebeurt onder leiding van deskundige vrijwilligers.

Welpen

Scouts

De scouts van 11 tot en met 15 jaar heten ‘scouts’. Scouts zijn niet meer bezig met het spelen in thema, zoals bij de bevers (5-7 jaar) en de welpen (7-11) jaar het geval is. Bij de scouts ligt de focus op het bewust ontwikkelen van hun Scoutingkennis en -vaardigheden.

Explorers

De jongeren van 15 tot en met 18 jaar worden ‘explorers’ genoemd bij Scouting. Zij organiseren hun eigen activiteiten, maken hun eigen programma en zorgen dat de gehele groep explorers (afdeling) goed loopt. Ze regelen bijvoorbeeld de financiën van hun afdeling en verdiepen zich in verschillende vaardigheden.

Stam

Roverscouts zijn alle jeugdleden van Scouting die tussen de 18 en 21 jaar oud zijn. Roverscouts worden gezien als jeugdleden, omdat je als roverscout de laatste hand legt aan je jeugdperiode bij Scouting. De speltak sluit dan ook aan bij de ontwikkeling en ervaringen die je bij de explorers hebt doorgemaakt.

Plusscouts

Plusscout worden

Als plusscout ben je vrijwilliger en lever je een actieve bijdrage aan de vereniging, bijvoorbeeld door je kennis over te dragen tijdens evenementen of trainingen, mee te werken in één van de vele projecten of door in je groep te helpen bij activiteiten en andere vrijwilligersklussen.

plusscout